تور پاتایا

راهنمای سفر به تور پاتایا

تور پاتایا

راهنمای سفر به تور پاتایا

  • ۰
  • ۰
روز کودک
در روز دوم ماه ژانویه ی هر سال، مردم تایلند این روز را روز کودک نام گذاری کرده اند، مردم با سرگرم کردن فرزندان خود این روز را جشن می گیرند . بسیاری از مقامات بومی امکانات خاصی را برای کودکان در نظر میگیرند و بسیاری از مکان های تفریحی و دیدنی مانند باغ وحش داسیت، موزه صلیب سرخ تایلندی، موزه سیام، موزه ارتش، موزه ی نیروی دریایی و نیروی هوایی معمولا خدمات خود را برای بچه ها نصف قیمت و حتی به صورت رایگان در نظر میگیرند. کودکان به عنوان یکی از سرمایه های ارزشمند کشور تایلند محسوب می شوند . یک پیام تایلندی وجود دارد که می گوید: کودکان آینده ملت هستند، اگر فرزندان باهوش باشند، کشور با موفقیت و رشد رو به رو خواهد بود . به همین دلیل دولت تایلند برای کمک به رشد فکری کودکان و درک مهم بودن نقش آنها در تمام امور کشور، روز ملی کودک را برای اولین بار در دوشنبه اول ماه اکتبر 1955 برگزار کرد و تا سال ها همچنان ادامه داشت.
جالب است که بدانید در روز کودک در یکی از سال های اخیر یک نظرسنجی همگانی در شهر بانکوک بین نوجوانان و کودکان تایلندی انجام شد که در روز کودک دوست دارند چه چیزی هدیه بگیرند. در این نظر سنجی پاسخ های جالبی دریافت شد و حدود اندکی از کودکان درخواست هدیه های مالی داشتند اکثرا صلح و وفاداری و عشق و محبت از والدین و اطرافیان درخواست داشتند. با این پرسش دولت برنامه های خاصی برای والدین برنامه ریزی کرد و مراکز مشاوره رایگان برای حل مشکلات و اختلافات پدر و مادر ها با فرزندانشان ایجاد شد تا والدین بتوانند روابط صمیمی و عاشقانه ای را کودکانشان داشته باشند.

جشن تولد بودا
بسیاری از روزهای ویژه یا مقدس در طول سال توسط بخش بودایی برگزار می شود . بسیاری از این روزها و جشن ها در سنت ماهایانا بوده اند که در تقویم بودایی جای گرفته اند و به استناد از آن این روزها را جشن می گیرند.  مهمترین جشن در ماه می ( اردیبهشت ) هر سال اتفاق می افتد، زمانی که بوداییان بیش از 2500 سال پیش در سراسر جهان متولد شدند، جشن می گیرند  و این روز به عنوان روز بودا شناخته می شود. یکی از بزرگترین جشن های سامویی، جشن تولد بودا میباشد که برگزار می شود. این جشنواره که با نام های وساک (Vesak) یا ویساکا پوجا (Visakahpuja) شناخته شده است. در این روز، مردم به صورت دسته جمعی با سه ظرف حاوی مواد خوش بو، گل و شمع های روشن، سه دور در جهت گردش عقربه ی ساعت، دور عبادتگاه کوچک معبد می چرخند. پس از آن راهبان در مجلس حاضر می شوند و سخنرانی میکنند و مردم به صحبت های آنها گوش میدهند و در پایان جشن برای سلامتی بودا دعا میکنند.

جشن دهکده ی ماهیگیران ( فیشرمن )
بوفوت ( Bophut )در بخش های سواحل شمالی سامویی واقع شده است. این بخش ارتباطات طولانی مدت و کهنی با ماهیگیران جزیره هینان که از جنوب چین مهاجرت کرده اند ، دارند. با ورود ماهیگیران جدید در منطقه Bophut خانه های چوبی و مغازه های ماهی فروشی در این جزیره ساخته شد و روز به روز گسترش یافتند. روستای ماهیگیران یکی از بخش های تاریخی بوفوت ( Bophut ) میباشد، این روستا با فروشگاه ها و بوتیک ، رستوران های محلی و خانه های کوچک ویلایی که بر روی ساحل باریک ساخته شده اند، همه و همه دست به دست هم داده اند و زیبایی دو چندان و شگفت انگیزی را به فیشر من هدیه داده اند. در این روستا هر جمعه، کل منطقه و خیابان ها به بازار ماهیگیران تبدیل می شوند، تعداد زیادی از خریداران از سراسر جزیره سامویی در آنجا جمع میشوند و انواع محصولات کاربردی را عرضه میکنند. همه ساله جشنی پنج روزه به شکرانه روزی سالیانه در این روستا برگزار میشود که همراه با انواع سرگرمی و موسیقی بوده و همچنین خوردنی های متنوع و خوشمزه ای هم آماده میکنند.
جهت اطلاع از آفرهای تور تایلند با ما در تماس باشید.                02188851080
  • ۹۶/۰۸/۰۳
  • تور تایلند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی